Pentru a vă îmbunătăți experienţa de navigare, acest site folosește cookie-uri. Navigând în continuare vă exprimați acordul pentru folosirea lor. Află mai multe

Adăugat de MensMentis

Distribuie articolul:

5 sfaturi cu privire la marketing pentru proprietarii sălilor de fitness

Marți , 16 august 2016

Dragi proprietari ai sălilor de fitness,

Ştim cât de solicitant este job-ul vostru, mai ales atunci când trebuie să îndepliniţi mai multe roluri - manageri, contabili, antrenori sau chiar tehnicieni. Pentru mulţi dintre voi şi planificarea eforturilor de promovare a sălii intră în fişa postului. Şi tocmai pentru că această îndatorire poate fi copleşitoare uneori, avem câteva sfaturi de marketing utile pentru a atrage şi menţine un număr mai mare de membri.

1. Oferă pentru început câteva vizite gratuite

Dacă eşti un club nou pe piaţă, aceasta este cea mai eficientă metodă de a ajunge la noii tăi clienţi. Majoritatea persoanelor doresc să încerce un produs sau serviciu înainte de a-l achiziţiona, iar abonamentele pentru sălile de fitness nu fac o excepţie. Membrii potenţiali ar dori să petreacă câteva zile pentru a încerca echipamentul sau să întâlnească angajaţii şi membrii sălii. Aşa că, le poţi oferi câteva vizite gratuite atunci când sosesc la centrul tău pentru prima oară - ar fi asemenea unui tur complet ce le poate oferi o experienţă plăcută care să îi transforme în clienţi fideli.

2. Stabilește o conexiune cu potențialii membri în mediul online

Alături de eforturile clasice de promovare (print, radio, tv etc), nu ar trebui să treci cu vederea oportunitățile pe care ni le oferă era internetului când vine vorba de comunicare. Mare parte din publicul tău ţintă este deja acolo, tot ceea ce trebuie să faci este să comunici cu ei, să le povesteşti despre serviciile, produsele şi calităţile sălii tale şi să le explici de ce ar trebui să devină membri. Fie că vorbim de social media, o prezenţă on-line pe platforme populare de profil, sau un site oficial de prezentare, oportunităţile sunt multiple de a ne conecta cu potenţialii noştri clienţi.

Dacă şi tu eşti o persoană nativ conectată la noile informaţii şi abil în utilizarea celor mai în vogă platforme sociale sau gadget-uri, atunci mediul on-line este locul ideal în care îţi poţi promova sala. Însă, nu toţi putem fi aşa, poate nu eşti o persoană care să-i vină atât de uşor stăpânirea artei marketingului online. Chiar de multe ori, aceste noi tehnologii ne pot intimida şi ni se poate părea mult prea complicat să învăţăm cum să le utilizăm. Acest lucru nu trebuie totuşi să devină o piedică în exploatarea acestor oportunităţi de promovare.

Daca nu reuşeşti să te ocupi tu personal de strategia de marketing în mediul online, apelează la cineva care are cunoştinţele şi priceperea necesare pentru a te promova eficient. Fie că responsabilizezi pe cineva în cadrul echipei tale, sau externalizezi acest serviciu unei agenţii specializate, nu uita să integrezi şi acest aspect în bugetul şi planul tău de marketing.

Nu uita! Online-ul este un canal de comunicare BILATERAL, şi ne oferă opotunitatea de a afla nevoile, cerințele sau doleanțele publicului tău țintă pentru a le împlini și bineînţeles, îţi oferă o oportunitate unică de a-ți îmbunătăți serviciile oferite.

3. Încurajează interacţiunea dintre angajaţii şi membrii sălii

Uneori, eforturile de promovare pornesc din interior, din modul în care activitatea de zi cu zi se desfăşoară la tine în club. De aceea, interacţiunea dintre angajaţii şi membrii sălii este vitală. Aceasta ar fi una din marile probleme întâlnite în cadrul sălilor de fitness, iar rezolvarea ei se face în timp şi printr-un efort consecvent. Iată câteva sfaturi ce vor îmbunătăţi experienţa oferită membrilor sălii:

  • Instruieşte-ţi angajaţii de la recepţie să salute şi să-şi ia la revedere de la membrii pe nume. Dacă accesul în sală se realizează pe bază de card, le va lua doar două secunde să se uite pe monitor pentru a afla numele membrului ce tocmai a venit/plecat.
  • Staff-ul sălii ar trebui să fie instruit să se angajeze şi în scurte conversaţii cu membrii care tocmai au sosit. Aceştia caută să fie susţinuţi pe durata programului de fitness pe care îl realizează, iar încurajările sau sfaturile îi vor menţine mereu motivaţi.
  • Să le faci cunoştinţă noilor membri cu angajaţii sălii sau cu membrii mai vechi este o bună modalitate de a-i face să se simtă ca parte a unei comunităţi. Iar, acest sentiment este foarte preţios în momentul în care vrei să începi ceva nou.

4. Chestionează membrii care au părăsit sala

Majoritatea sălilor de fitness pierd în fiecare lună aproximativ 50 de membri din 100 şi câştigă acelaşi număr de membri noi. Cu toate acestea, un procent scăzut reuşeşte să-şi chestioneze membrii care pleacă. Este un proces atât de simplu care oferă informaţii valoroase cu privire la gradul de satisfacţie a membrului, performanţa angajaţilor sau facilităţile sălii.

Chestionarul poate include întrebări precum:

  1. Care a fost motivul pentru care ai devenit iniţial membru în cadrul sălii noastre?
  2. Care sunt motivele pentru care ai renunţat?
  3. Pe o scară de la 1 la 5 cum ai nota comportamentul angajaţilor?
  4. Pe o scară de la 1 la 5 cum ai nota facilităţile sălii?
  5. Ce îmbunătăţiri crezi că am putea aduce la serviciile şi facilităţile noastre?

Acest chestionar il poţi administra fie on-line pe plaforme de social media, prin e-mail, sau chiar în persoană, în acele cazuri în care se iveşte oportunitatea. Astfel, feedback-ul obţinut te va putea ajuta să-ţi dai seama care sunt aspectele ce trebuie îmbunătăţite în cadrul propriului tău club.

5. Organizează provocări lunare pentru membrii

Uneori nu-i suficient să te promovezi prin materiale sau mesaje de marketing, uneori cea mai bună metodă de promovarea este acţiunea, spre exemplu, organizarea unor activităţi care să-ţi pună sala în valoare.

O bună modalitate prin care poţi menţine nivelul de motivaţie al membrilor şi prin consecinţă să îi fidelizezi constă în organizarea unor provocări lunare, precum competiţii de tip circuit, sau competiţii de viteză, dexteritate şi forţă precum: 5 min Vâslit, Triathlon, 3km pe bandă etc. Membrii câştigători pot primi premii precum tricouri, băuturi gratuite sau discounturi. Toate aceste mici detalii vor avea un impact major asupra afacerii tale.

CATEGORIi

Te-ar mai putea interesa și

înscrie-te la newsletter-ul nostru

Şi menţine-te în formă cu cele mai noi informaţii din fitness.